Nyheder

Træning slidgigt - hofte, knæ.

Et kortvarigt særligt træningstilbud - foreløbig til midten af december

Træning ved slidgigt i hofte og knæ.

Har du slidgigt (artrose) i hofte eller knæ, så er dette træningstilbud noget for dig. Træningsforløbet erstatter ikke fysioterapeutisk behandling eller anden behandling i sundhedsfagligt regi, men er hjælp til selvhjælp.

Når du træner

  • Lærer du at bruge fod-, hofte- og knæled hensigtsmæssigt.
  • Styrker du bestemte muskler, så du letter belastningen og forbedrer stabiliteten i leddene.

Så meget bør du træne

En træningssession varer ca. en time. Du skal træne to gange om ugen i seks til otte uger, før du kan forvente en mærkbar forbedring. Du kan træne selv derhjemme, men hvis du vil opnå den bedste effekt, bør du mindst en gang om ugen træne under instruktion.

Effekt på smerte og funktion

Målrettet træning har vist sig at være dobbelt så effektiv som smertestillende medicin ved let til moderat slidgigt i knæ eller hofte. Når du træner, sørger du samtidig for at vedligeholde eller forbedre din funktion og bevægelsesfrihed. 

Praktiske oplysninger

Instruktion og træning kommer til at foregå i Viking Atletik fitnesslokaler onsdage og søndage 10:30 – 11:30. Første hold starter onsdag d. 7. november og forløber til midt i december.

Der vil kunne være op til 6 deltagere pr. hold, og bindende tilmelding er nødvendig.

Instruktion og vejledning ved fitness instruktørerne Poul Larsson og Bettina Brasch Petersen.

I forbindelse med Fitness-intro mødet mandag d. 5. november, vil der blive mulighed for at stille spørgsmål til træningsforløbet, samt at tilmelde sig det første hold.

Del denne side

Følg Etape Bornholm

This website has been developed on Bornholm using the open-source CMS Umbraco. Designed and implemented by Bergsbureau. Asbjørn Riis-Knudsen from JF Data tamed the beast and made the basic code-work.