Nyheder

Beretning fra Stevns Tri

5 vikinger var til Tri på Stevns i weekenden

En fortælling om Stevns tri stævne som blev afholdt søndag d. 30 juni 2019.

Vi var i alt 5 triatleter: Tommy, Laura Hulgaard, Mette Pedersen, Michael Phil og Linda Kjøller plus 2 hepper Nikolaj (Lindas kæreste) Rico (Mette’s kæreste) der tog afsted mod Stevns lørdag med færgen, vi boede på en fin camping plads ikke langt fra rødvig havn hvor selve stævnet blev afviklet. Da vi var ankommet sent lørdag eftermiddag og havde pakket lidt ud kørte vi ned til rødvig havn for at få lidt aftensmad og tjekke stævne området ud, så vi var så klar man nu kan blive til selve stævne dagen.

Efter en god nattesøvn var vi nu kommet til søndag d. 30 juni, hvor Tommy, Laura, Michael og Linda skulle afsted på en halv iron mann, Mette skulle afsted på en kvart. Det var Linda’s første halve iron mann og det var Mette’s første kvarte, så der var nogle nerver før start.

Starten gik kl 11 og afsted var vi på svømmeruten, den bød på godt med bøjler og der var en del der desværre allerede der måtte opgive, men vi 5 fik kæmpet os igennem svømmeruten og kom godt afsted på cykleruten. Der var en del vind på cykelruten så vi fik lov at arbejde godt. Vi kom alle godt igennem cykel ruten trods vi måtte kæmpe med vinden. Løbeturen var MEGA hård pga varmen der bagte lige på os. Laura havde desværre problemer med mavekramper efter første løbe runde og måtte desværre udgå derefter da hendes erfaring sagde hende “dette bliver ikke bedre”😔 Tommy var godt løbende lige ind til hans tredje omgang, der begynde han at blive dårlig og måtte udgå da også hans erfaring fortalte ham “det er ikke klogt at forsætte”. Så var der Linda og Michael tilbage ude på den halve iron mann. Linda havde en hård første omgang ude på løberuten da varmen tog alt energi der var tilbage, men så blev det overskuet og energien kom tilbage, hun gennemførte sin første iron mann i tiden 6 timer 21 min 44 sek. Michael havde en stabil tur på løberuten og gennemførte i tiden 7 timer 42 min. Mette havde en fantastik tur hele vejen rundt og slutter hendes første kvarte iron mann af i tiden  3 timer 52 sek. Med en kommentar som er “det var et fantastik første stævne for mig” godt Mette 😁

Blandt dommerne havde vi et dejlig kendt ansigt nemlig Annette Pedersen, altid dejligt med et kendt ansigt, det hjælper lidt på nerverne. 😅

Der var en del som udgik, 5 kvinder og 29 mænd på den halv, 14 kvinder og 21 mænd på den kvarte. Som Tommy sagde “der var ikke noget som var nemt idag!”

Vi rejste hjem med lidt mere erfaring i rygsækken. Et stort tak skal lyde til Viking for hjælp med rejsen og et stort tak til stevns tri for endnu et godt afholdt stævne, kan kun anbefalede at tage afsted til dette stævne, det skal bare prøves.

Tak fordi I vil læse min fortælling, Linda Kjøller.

Del denne side

Følg Etape Bornholm

This website has been developed on Bornholm using the open-source CMS Umbraco. Designed and implemented by Bergsbureau. Asbjørn Riis-Knudsen from JF Data tamed the beast and made the basic code-work.